کمد بایگانی ریلی

کمد بایگانی ریلی و انواع کمدهای اداری

کمد بایگانی ریلی

کمد بایگانی ریلی و انواع کمدهای اداری

۳ مطلب در بهمن ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

سازمان ثبت اسناد و املاک کشور

تمامی امور مربوط به ثبت اسناد رسمی، معاملات، شرکت‌ها، املاک و دارایی‌ها در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به ثبت می‌رسند. این سازمان که وابسته به قوه قضایی جمهوری اسلامی ایران می‌باشد، وظایف و ساختار عملکردی کاملا مستقلی دارد. این سازمان با بیش از یک قرن سابقه، نقش به سزایی در پیشرفت امور اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی کشور ایفا می‌کند. افراد برای ثبت هرگونه سند رسمی و ثبت شرکت ملزم به مراجعه به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور می‌باشند. پیش از اقدام به انجا امور ثبتی در این سازمان بهتر است آگاهی بیشتری نسبت به آن کسب کنید و با اطلاعات کافی نسبت به ثبت امور مختلف اقدام نمایید.

نخستین قوانین مرتبط با امور ثبت اسناد در سال 1290 در 143 ماده به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و طبق این قانون، دایره ثبت اسناد در دادگستری تاسیس شدکه بعدها این دایره به اداره کل و سپس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ارتقا یافت. اصلی‌ترین وظیفه این سازمان به ثبت رساندن معاملات، شرکت‌ها، املاک و دارائی‌های شخصی اتباع ایران می‌باشد و پس از ثبت ملزم به حمایت از حقوق مالکیت مشروع و قانونی اشخاص حقیقی و حقوقی می‌باشد.

 

اهداف و وظایف اصلی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور

اصلی‌ترین هدف و همچنین وظیفه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، تثبیت و حمایت از حقوق مالکیت مشروع و قانونی اشخاص حقیقی و حقوقی می‌باشد. رسیدن به همین هدف می‌تواند موجب پیشرفت امور اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی کشور شود. ارتقاء نظم حقوقی و کاهش دعاوی و همچنین استفاده حداکثری از فناوری‌های نوین جهت افزایش ارائه خدمات ثبتی به نحو غیر حضوری، از دیگر اهداف بنیادین سازمان ثبت اسناد و املاک کشور می‌باشند.

 

وظایف سازمان ثبت اسناد به شرح زیر می‌باشد:

  • استقرار، تثبیت و مستندسازی مالکیت
  • ثبت شرکت های تجاری و موسسات غیر تجاری
  • تنظیم اسناد رسمی
  • تنظیم اسناد مرتبط با وقایع ازدواج و طلاق
  • ثبت اختراعات
  • ثبت طرح‌های صنعتی
  • ثبت علائم تجاری
  • ثبت نشانه‌های جغرافیایی
  • اجرای مفاد اسناد رسمی

 

انجام امور مرتبط با سامانه ثبت اسناد و املاک کشور به صورت غیر حضوری

با روی کار آمدن سامانه سازمان ثبت اسناد کشور، امکان انجام و رسیدگی به بسیاری از امور مربوط به این سازمان به صورت غیر حضوری فراهم شد. این سامانه که دارای بخشی به نام «میز خدمات الکترونیک» می‌باشد، امکان انجام امور بدون نیاز به حضور فیزیکی و مراجعه به سازمان را فراهم نموده است. برخی از خدمات غیر حضوری که این سامانه برای مشتریان خود فراهم کرده است عبارتند از:

  • ثبت اظهارنامه اختراع
  • ثبت اظهارنامه علامت
  • ثبت اظهارنامه طرح صنعتی
  • ثبت اظهارنامه علائم تجاری
  • جستجو در بانک اختراعات
  • جستجو در بانک طرح‌های صنعتی
  • پیگیری پرونده اجرا
  • پرداخت هزینه تقاضانامه صدور سایر اجراییه
  • ثبت درخواست صدور سند مالکیت
  • مدیریت اطلاعات و مستندسازی املاک دولتی
  • صورتجلسه تغییرات
  • پذیرش اظهارنامه پلمپ دفاتر قانونی
  • درخواست کد فراگیر
  • چپیگیری درخواست‌ها و یا انصراف از آن‌ها

 

مزایای استفاده از خدمات اینترنتی سامانه ثبت اسناد و املاک کشور

همانطور که اشاره کردیم، امکان انجام غیرحضوری بسیاری از امور مرتبط به این سازمان فراهم گشته است و کاربران می‌توانند با ورود به نشانی اینترنتی https://www.ssaa.ir/ از این خدمات غیر حضوری بهره‌مند شوند. بدیهی است که انجام امور به صورت اینترنتی مزایای بسیار زیادی دارد. برخی از مزایای استفاده از خدمات اینترنتی این سازمان به شرح زیر می‌باشند:

  • یکی مهم‌ترین مزایای انجام امور به صورت اینترنتی صرفه‌جویی در زمانمی‌باشد. در حالت کلی انجام امور اداری نیازمند زمان بسیار زیادی می‌باشد، اما انجام امور به صورت اینترنتی میزان زمان مورد نیاز برای انجام امور را کوتاه‌تر می‌کند.
  • با وجود شرایط کنونی و ترافیک‌های سنگین و آلودگی هوا، عدم خروج از خانه و همچنین انجام امور از منزل می‌تواند موجب حفظ سلامت روحی و جسمی شما شود. پس دومین مزیت استفاده از خدمات اینترنتی، دور ماندن از ترافیک و آلودگی‌ها و بیماری‌ها می‌باشد.
  • در وب‌سایت و به هنگام انجام امور به صورت اینترنتی امکان بررسی کامل مدارک مورد نیاز برای انجام آن‌ها وجود دارد.
  • در صورت بروز خطا در هر یک از مراحل انجام امور و استفاده از خدمات اینترنتی سازمان ثبت اسناد، نیازی به مراجعه مجدد به سازمان نیست و می‌توانید مشکلات را به صورت اینترنتی رفع نمایید.
  • امکان مطالعه بخش پرسش‌های متداول در سایت وجود دارد و ممکن است پاسخ سوالات شما در این بخش یافت شود.

 

راهبردها و سیاست‌های کلی سامانه ثبت اسناد و املاک کشور

به طور کلی سیاست‌ها و راهبردهای کلی سازمان ثبت اسناد به شرح زیر می‌باشند:

  • ایجاد تسریع در در ارائه خدمات ثبتی به ذینفعان و کاهش مراجعات حضوری
  • تثبیت و شفاف‌سازی اطلاعات مالکیت‌ها
  • شفاف‌سازی معاملات رسمی و نقل و انتقالات
  • ارتقاء نظارت، بازرسی و پاسخگویی
  • بازنگری قوانین و اصلاح آن‌ها در صورت نیاز و همچنین استانداردسازی رویه‌ها
  • ارتقاء سطح آگاهی‌های عمومی

 

ادارات سامانه ثبت اسناد و املاک کشور

همانطور که پیشتر نیز اشاره کردیم دفاتر اسناد رسمی و همچنین دفاتر ازدواج و طلاق نیز تحت نظارت این سازمان فعالیت می‌کنند. به طور کلی می‌توان گفت که ادارات تحت نظارت سازمان ثبت اسناد به 3 گروه تقسیم می‌شوند که این 3 گروه عبارتند از:

  • اداره امور اسناد
  • اداره امور املاک
  • اداره ثبت شرکت ها و علائم تجارتی و اختراعات

جهت آشنایی با نحوه طبقه بنذی کردن اسناد جهت حفظ اسناد طبقه بندی شده و یا ثبت آگهی رایگان به

سایت شهر24 مراجعه کنید.

    • آگهی رایگانی
    • ۰
    • ۰

    آیین نامه طرز نگهداری اسناد سری و محرمانه دولتی و طبقه بندی

    آئین نامه طرز نگاهداری اسناد سری و محرمانه دولتی و طبقه بندی و نحوه مشخص نمودن نوع اسناد و اطلاعات (تصویبنامه شماره ۱۴-۱۷۰/م مورخ ۲/۱۰/۱۳۵۴ هیأت وزیران)

    وزارت دادگستری

    هیئت وزیران در جلسه مورخ 1/10/1354 بنا به پیشنهاد شماره 4278/7 مورخ 11/6/1354 وزارت دادگستری و به استناد ماده 8 قانون مجازات انتشار و افشای اسناد محرمانه و سری دولتی مصوب بیست و نهم بهمن ماه 1353 آئین نامه طرز نگاهداری اسناد سری و محرمانه دولتی و طبقه بندی و نحوه مشخص نمودن نوع اسناد و اطلاعات را بشرح زیر تصویب نمودند:

    قسمت اول ـ طبقه بندی اسناد:

    ماده 1- اسناد سری و محرمانه دولتی به اعتبار مقدار مراقبتی که باید در حفظ آنها بشود به چهارطبقه تقسیم میشوند:

    طبقه اول ـ اسنادی است که افشای غیرمجاز آنها به اساس حکومت و مبانی دولت ضرر جبران ناپذیری برساند.

    طبقه دوم ـ اسنادی است که افشای غیرمجاز آنها منافع عمومی و امنیت ملی را دچار مخاطره کند.

    طبقه سوم ـ اسنادی است که افشای غیرمجاز آنها نظام امور سازمانها را مختل و اجرای وظائف اساسی آنها را ناممکن کند.

    طبقه چهارم ـ اسنادی است که افشای غیرمجاز آنها موجب اختلال امور داخلی یک سازمان شود یا با مصالح اداری آن سازمان مغایر باشد. اسناد سری در طبقات اول و دوم و اسناد محرمانه درطبقات سوم و چهارم قرار میگیرند. (اسناد طبقه اول با عنوان بکلی سری و اسناد طبقه دوم با عنوان سری و اسناد طبقه سوم با عنوان خیلی محرمانه و اسناد طبقه چهارم با عنوانمحرمانه مشخص میشود).

    تبصره: کلمه سازمان دراین آئیننامه بجای وزارتخانه و مؤسسه دولتی و وابسته به دولت و شرکت دولتی بکار رفته است.

    ماده 2- طبقه هرسند با توجه به مفاد آن تعیین میشود. هرگاه سند مضبوط در پرونده یا ضمیمه نامهای باشد پرونده یا نامه نیز در طبقه مربوط به آن سند بایگانی میشود. اگر اسناد متعدد و در طبقات متفاوت باشند پرونده یا نامهای که اسناد مذکور منضم به آنست در طبقه مهمترین آن اسناد بایگانی خواهد شد.

    ماده 3- طبقه هرسند را مسئول واحدی که آن سند را تهیه کرده است تعیین میکند، درصورتی که نظر مسئول واحد برسری شناختن سند باشد باید موافقت رئیس سازمان یا مقام مادون ازطرف او را نیز جلب کند.

    ماده 4- برای تغییر طبقه یک سند یا خروج آن از طبقات چهارگانه هریک از سازمانها به مقتضای وظائف و طبع کارخود دستورالعملی تهیه خواهد کرد اگر تغییر طبقه یا خروج از طبقات به سندی مربوط باشد که از سازمانی به سازمان دیگر فرستاده شده باست اتخاذ تصمیم به توافق هردو سازمان منوط خواهد بود. اعلان یا افشای مفاد اسناد سری یا محرمانه ازطرف مراجع ذیصلاحیت سند مذکور را از عداد اسناد سری و محرمانه خراج میکند. تغییرات مذکور باید در روی سند منعکس شود.

    قسمت دوم ـ نحوه مشخص کردن نوع اسناد سری و محرمانه:

    ماده 5- نوع و طبقه هر سند در صدر و ذیل سند و اگر سند در چند صفحه تهیه شده باشد در صدر و ذیل همه صفحات درج میشود. صفحات یک سند به ترتیب شمارهگذاری و تعداد کل صفحات نیز در روی هر صفحه منعکس میشود.

    اگر سند طبقه اول و دوم در نسخ متعدد تهیه شده باشد هرکی از نسخ به ترتیب شمارهگذاری و تعداد نسخ نیز در روی هر نسخه درج میشود.
    سند سری یا محرمانه نباید به بیش از نسخ مورد لزوم تهیه شود.

    قسمت سوم ـ طرز نگاهداری اسناد سری و محرمانه:

    ماده 6- منظور از نگاهداری اسناد سری و محرمانه مجموعه اعمالی است که از ابتدای انشای این اسناد تا تاریخ خروج آنها از حالت سری یا محرمانه بودن انجام میشود تا اشخاص غیرمجاز به اسناد مذکور دست نیابند یا بر مفاد آنها واقف نشوند.

    تبصره: کسی که لازم نیست سند سری یا محرمانه را رؤیت کند یا از مفاد آن مطلع شود در هر مقام و موقعی که باشد شخص غیرمجاز محسوب است و حق مراجعه به سند سری یا محرمانه را ندارد.

    ماده 7- شیوههای مربوط به نگاهداری اسناد سری و محرمانه را هریک از سازمانها به مقتضای وظائف و طبع کارخود و کیفیت و کمیت اسنادی که در اختیار دارند با توجه به طبقه بندی مندرج در ماده 1 این آئیننامه طی دستورالعمل موضوع ماده 4 تعیین خواهند کرد. میزان مراقبتی که دراین دستورالعملها پیشبینی میشود نباید از آنچه دراین آئیننامه مقرر است کمتر باشد.

    ماده 8- اسناد طبقه اول و دوم باید در صندوقهای نسوزی که حداقل به قفل رمز سه چرخی و در موارد استثنائی شش اهرمی مجهز باشند، نگاهداری شوند.

    ماده 9- اسناد طبقه سوم باید در صندوق فلزی یا قفسههای کشوئی فلزی (فایل کابینت) نگاهداری شوند، در مواردی که رعایت این ترتیب مقدور نباشد، استفاده موقت از صندوق یا گنجه چوبی که به میلههای فلزی و قفل مطمئن مجهز باشد جایز خواهد بود.

    ماده 10- محل بایگانی اسناد طبقه اول و دوم و سوم باید محفوظ و در غیرمواقعی که مراجعه به این اسناد لازم است مقفل باشد. کسی که مسئولیت نگاهداری اسناد مذکور را عهدهدار است باید در پایان کار اداری با بازرسی محل از اجرای مقررات مربوط به نگاهداری اسناد مذکور و مقفل بودن محفظه آنها مطمئن شود.

    ماده 11- اسناد طبقه چهارم باید در محلی که خارج از دسترس اشخاص غیرمجاز باشد نگاهداری شوند.

    ماده 12- اگر سند متعلق به یک کشور خارجی یا یک سازمان بینالمللی باشد و برای نگاهداری آن مقررات آن مقررات خاصی وجود داشته باشد طبق مقررات مذکور و الا طبق مقررات این آئیننامه عمل خواهدشد.

    ماده 13- اسناد طبقه اول و دوم نباید به خارج اداره مربوط منتقل شوند مگر برای استفاده از جلسات رسمی که در خارج اداره تشکیل میشوند. این اسناد نباید به اقامتگاه خصوصی اشخاص برده شوند.

    ماده 14- اسناد طبقه سوم و چهارم را در مواردی که ضرورتی ایجاب کند میتوان به اقامتگاه خصوصی اشخاص برد بشرط آنکه موافقت کتبی رئیس سازمان یا مقام مادون از طرف او جلب شده باشد.

    ماده 15- مطالعه اسناد سری و محرمانه در معابر و امکنه عمومی ممنوع است.

    ماده 16- برای ارسال اسناد سری و محرمانه از محلی به محل دیگر باید سند را در دو پاکت قرار داد، به روی پاکت خارجی فقط عنوان سازمان یا واحدی که سند را تحویل خواهد گرفت و به روی پاکت داخلی نوع و طبقه سند و نام شخص گیرنده یا عنوان شغلی او درج میشود. در صورتی که سند بنام شخص معینی فرستاده شده باشد تلیم آن به غیر او مجاز نخواهد بود ولی تسلیم سندی که عنوان شغلی گیرنده اصلی را دارد به قائممقام او بلامانع است. اگر سند سری باشد باید برگ رسیدی نیز در درون پاکت داخلی گذاشته شود تا گیرنده سند، برگ مذکور را امضاءکند و برای فرستنده عودت دهد. پاکت داخلی مربوط به اسناد سری باید لاک و مهر شود، پاکت خارجی درهمه حال فاقد لاک و مهر خواهد بود. نوع و طبقه سند بروی پاکت خارجی درج نمیشود.

    ماده 17- نقل و انتقال اسناد سری در داخل سازمان مربوط و ارسال این اسناد بخارج سازمان باید بوسیله مأمورانی که واحد حفاظت معرفی میکند انجام شود. اسناد محرمانه را میتوان با پست سفارشی بخارج سازمان مربوط ارسال داشت.

    ماده 18- نحوه ارسال اسناد سری و محرمانه دولتی بخارج کشور و حداقل مراقبتی که ضمن این کار برای حفظ اسناد مذکور لازم است طی دستورالعملی به مراجع مربوط ابلاغ خواهد شد.

    ماده 19- درموردی که سند سری با پرونده یا جدا ازآن به محلی فرستاده میشود باید رونوشتی ازآن در بایگانی اصلی باقی بماند.

    ماده 20- رونوشت اسناد مذکور در ماده 19 پس از اعاده اصول آنها نابود میشود. اوراق باطله و پیشنویسها و کاغذهای کاربن و استنسیل و نظائر آنها که به امور سری و محرمانه مربوط میشوند نیز باید نابود شوند.

    تبصره: نابودکردن اوراق باید بطور کامل انجام شود بطوری که از آنها چیزی که قابل استافده باشد باقی نماند.

    ماده 21- مقررات این آئیننامه در مورد اسناد سری و محرمانه نسبت به اطلاعات سری و محرمانه نیز تا آنجا که قابل اعمال باشد جاری خواهد بود. منظور از اطلاعات معلوماتی است که در جلسات رسمی اظهرا یا شفاهأ در اختیار اشخاص مجاز گذاشته میشود. نوع و طبقه اطلاعات را اظهارکننده آن مشخص میکند. نوع و طبقه اطلاعاتی که مأخوذ از سندی است نوع و طبقه سند مأخذ است.

    ماده 22- دستورالعملهائی که بر مبنای این آئیننامه تهیه میشوند برحسب مورد داخل دریکی از طبقات سوم یا چهار ماده 1 قرار میگیرند.

    ماده 23- نیروهای مسلح شاهنشاهی از شمول مقررات این آئیننامه مستثنی بوده و تابع مقررات آئیننامه های مربوط بخود میباشند.

    اصل تصویبنامه در دفتر نخست وزیر است.

    جهت آشنایی با نحوه طبقه بنذی کردن اسناد جهت حفظ اسناد طبقه بندی شده و یا ثبت آگهی رایگان به

    سایت شهر24 مراجعه کنید.

    • آگهی رایگانی
    • ۰
    • ۰

    اسناد و اطلاعات طبقه بندی شده

    اسناد طبقه بندی شده | اسناد و مدارک طبقه بندی شده چیست ؟ | شناخت اسناد طبقه  بندی شده

    اسناد طبقه بندی شده

    اطّلاعات طبقه‌بندی یا اسناد طبقه بندی شده ،اطلاعات حساسی است که، بر پایه قانون یا مقرّرات داخلی بنگاه‌های مالک آن، دسترسی به آن برای گروه خاصی منع شده‌ است. گاه اصطلاح «اسناد طبقه‌بندی‌شده» یا «اطلاعات محرمانه» نیز در این مورد به کار می‌رود. تقریبا همه دولت‌ ها ضوابطی برای طبقه ‌بندی اسناد و اطلاعات دارند. بسیاری از شرکت ‌های خصوصی نیز برای حفاظت از اطلاعات مالی و فنی خود نوعی نظام طبقه ‌بندی دارند.

    در نظام دولتی ایران معمولاً اطلاعات طبقه ‌بندی ‌شده چهار دسته هستند.

    1. محرمانه
    2. خیلی محرمانه
    3. سری
    4. کاملا سری

    اسناد طبقه بندی شده | اسناد و مدارک طبقه بندی شده چیست ؟ | شناخت اسناد طبقه  بندی شده

    اطلاعات طبقه بندی شده چیست ؟

    طبق ماده (۱) آئین ‌نامه طرز نگهداری اسناد سری و محرمانه دولتی شماره ۱۴–۱۷۰/م – ۲/۱۰/۱۳۵۴ وزارت دادگستری، «اسناد سری و محرمانه دولتی به اعتبار مقدار مراقبتی که باید در حفظ آن ‌ها بشود به چهار طبقه تقسیم می‌شوند: طبقه اول ـ اسنادی است که افشای غیرمجاز آن ‌ها به اساس حکومت و مبانی دولت ضرر جبران ناپذیری برساند. طبقه دوم ـ اسنادی است که افشای غیرمجاز آن‌ ها منافع عمومی و امنیت ملی را دچار مخاطره کند.

     

    طبقه سوم ـ اسنادی است که افشای غیرمجاز آن ‌ها نظام امور سازمان‌ ها را مختل و اجرای وظائف اساسی آن ‌ها را ناممکن کند. طبقه چهارم ـ اسنادی است که افشای غیرمجاز آن‌ ها موجب اختلال امور داخلی یک سازمان شود یا با مصالح اداری آن سازمان مغایر باشد.

    اگرچه “اطلاعات یا اسناد طبقه بندی شده ” به طبقه ‌بندی رسمی و علامتگذاری اصولی بر حسب حساسیت اشاره دارد، ولی حسی شبیه به سانسور هم ایجاد می‌کند. اغلب بین طبقه ‌بندی امنیتی رسمی و علائم حریم خصوصی مانند “تجاری با اطمینان” تمایز قائل می ‌شوند.

    صفحات - تعریف اسناد و مدارک

     

    آیین‌نامه به مقرراتی گفته می‌شود که توسط مقامات صلاحیت‌دار (مانند وزیر و شهردار) وضع و در معرض اجرا قرار می‌گیرند. خواه هدف آن تسهیل اجرا و تشریح قانونی از قوانین موضوعه باشد؛ خواه در مواردی باشد که اساساً قانونی وضع نشده‌است، که به آن نظام‌نامه هم گفته می‌شود.

    آیین‌نامه در جایی که مخالف یا مغایر با قانون است، تاب مقاومت در برابر قانون را ندارد. تفاوت اساسی قانون و آیین‌نامه در مراجع تصویب‌کنندهٔ آن‌ها است؛ به طوری‌که قانون از مجاری مجالس تنقیح و تصویب می‌گردد، ولی آیین‌نامه توسط سازمان‌های دولتی مصوب می‌گردد؛ ضمن این‌که ابطال آیین‌نامه‌های مغایر با قانون با دیوان عدالت اداری است.

    همچنین مجموعه مقرراتی را که توسط هیئت وزیران یا یکی از آنها برای اجرای قوانین مصوب مجلس یا انجام امور مستقل ایجاد می‌گردد، آیین‌نامه می‌گویند. به‌طور کلی قوانین در سلسله مراتب طولی به این ترتیب قرار می‌گیرند: قانون اساسی قوانین عادی (قوانین مصوب مجلس)، آیین‌نامه‌ها و نظام‌نامه‌ها. فایده تقسیم‌بندی مزبور در لزوم تبعیت هر قانون از قانون بالاتر می‌باشد؛ بنابراین آیین‌نامه‌ها نباید مخالف قانون (اعم از اساسی و عادی) باشند. به موجب اصل ۱۳۸ قانون اساسی: اصل ۱۳۸ - علاوه بر مواردی که هیئت وزیران یا وزیری مأمور تدوین آیین‌نامه‌های اجرایی قوانین می‌شود، هیئت وزیران حق دارد برای انجام وظایف اداری و تأمین اجرای قوانین و تنظیم سازمانهای اداری به وضع تصویب‌نامه و آیین‌نامه بپردازد. هر یک از وزیران نیز در حدود وظایف خویش و مصوبات هیئت وزیران حق وضع آیین‌نامه و صدور بخشنامه را دارد ولی مفاد این مقررات نباید با متن و روح قوانین مخالف باشد.

    طبقه ‌بندی ‌ها را می ‌توان با کلمات کلیدی دیگری استفاده کرد که دستور العمل‌ های دقیق ‌تری در مورد نحوه استفاده یا محافظت از داده‌ها ارائه می ‌دهد.

    برخی از شرکت ‌ها و سازمان‌ های غیر دولتی نیز به دلیل محافظت از اسرار تجاری، یا قوانین و مقررات مربوط به امور مختلف از جمله حریم شخصی، رسیدگی به پرونده‌ های قانونی و زمان انتشار اطلاعات مالی، یک سطح اطلاعاتی را به اطلاعات خصوصی خود اختصاص می ‌دهند.

    با گذشت زمان بسیاری از اطلاعات و یا اسناد طبقه بندی شده می‌توانند کمی حساس‌تر شده یا حساسیت کمتری داشته باشند، همچنین ممکن است رمزگشایی و عمومی شوند. از اواخر قرن بیستم در بعضی از کشورها قانون آزادی اطلاعات وجود داشته است که به موجب آن در نظر گرفته می‌ شود که مردم دارای حق انتشار همه اطلاعاتی هستند که در صورت انتشار آن‌ها ، آسیبی وارد نمی‌ شود. گاهی اوقات اسناد با اطلاعاتی که هنوز هم محرمانه تلقی می ‌شوند، منتشر می‌ شوند.

    طبقه ‌بندی اسناد دولتی

    هدف از طبقه ‌بندی، محافظت از اطلاعات و یا اسناد طبقه بندی شده است. طبقه ‌بندی‌های بالاتر، تحت عنوان طبقه ‌بندی رسمی، برای محافظت از اطلاعاتی است که ممکن است امنیت ملی را به خطر اندازد و به اصطلاح “اسرار دولت” نامیده می ‌شود و واجد سطوح مختلف حفاظت، براساس خسارتی‌ است که ممکن است انتشار آن اطلاعات ایجاد کند.

    با این حال اطلاعات طبقه‌ بندی‌شده اغلب توسط مسئولان در جهت اهداف سیاسی به خبرنگاران گفته می ‌شوند. چندین رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا اطلاعات حساس را به دست آورده‌اند تا نقطه نظراتشان را به اطلاع مردم برسانند.

    جهت خرید فایل های رمز دار جهت حفظ اسناد طبقه بندی شده و یا ثبت آگهی رایگان به سایت شهر24 مراجعه کنید

    سایت شهر24 مرجع آگهی های رایگان.با سایت شهر24 دیده شوید.

    • آگهی رایگانی