کمد بایگانی ریلی

کمد بایگانی ریلی و انواع کمدهای اداری

کمد بایگانی ریلی

کمد بایگانی ریلی و انواع کمدهای اداری

۱ مطلب در فروردين ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

مبانی طرح توجیهی

در حالت ایده آل، یک طرح توجیهی، زمانی قابل انجام است که اجرای پروژه، امکان‌پذیر باشد و مفاهیم به طور صحیحی مشخص و تعیین شده است.

 

طرح توجیهی یک هدف اصلی دارد و آن، نشان دادن این میباشد که آیا پروژه در صورتی که طراحی، ساخت و مدیریت آن مطابق با مفاهیم مندرج در مطالعه باشد، از لحاظ اقتصادی قابل قبول و امکان‌پذیر است یا خیر.

 

به عنوان مثال، طرح توجیهی در حوزه منابع معدنی (صنعت معدن)، ذخایر معدنی، روش‌های استخراج معادن، مفاهیم مربوط به پردازش مواد معدنی و مقیاس پروژه را تعریف می کند. انجام اصولی و صحیح مطالعه امکان سنجی، منجر به بررسی جنبه های مختلف از پروژه می گردد که بسیاری از آنها ممکن است نادیده گرفته شوند. بدین صورت که تمامی مفاهیم فنی و فلسفه شرکت ها با توجه به ساختار سازمانی، مسئولیت اجتماعی و زیست محیطی، کمک هزینه‌های زیربنایی و تأمین مالی تعیین می گردد. تمام تصمیمات مهم در مورد چگونگی توسعه و اجرای پروژه در طول گزارش طرح توجیهی مشخص می شود. بنابراین موفقیت پروژه به مفروضات و تصمیمات تدوین شده در طرح توجیهی و توانایی و توانمندی تیم توسعه وابسته است.

فرمت طرح توجیهی - بهین صنعت یاب

 

سه گام طرح توجیهی:

 

1.انجام مطالعه مفهومی و قلمروسنجی برای تعیین پتانسیل پروژه و حذف گزینه‌هایی که بعید به نظر می‌رسد و تعیین اینکه آیا فرصت کافی برای توجیه سرمایه گذاری مورد نیاز برای مطالعات بیشتر موجود است یا خیر.

 

2. انجام مطالعات امکانسنجی مقدماتی، برای انتخاب گزینه‌های عملی ارجح از گزینه‌های لیست شده و تعریف شده توسط مطالعه قلمروسنجی و ارائه یک گزارش در مورد اینکه آیا در مطالعه امکان سنجی قطعی بعدی، به هزینه و تلاش بیشتری احتیاج میباشد یا خیر.

 

3. انجام مطالعات امکان سنجی کامل ، برای اصلاح سناریوی عملیاتی بهینه که توسط مطالعه مقدماتی تعریف شده است. این نوع مطالعه اغلب برای حمایت از نیازهای مالی خارجی مورد استفاده قرار می گیرد. مطالعه امکان سنجی قطعی مبنای تصمیم گیری در مورد این موضوع است که آیا در واقع مطالعات بیشتری مورد نیاز میاشد و باید انجام شود یا خیر، آیا پروژه ارزش پیگیری دارد یا خیر و آیا پروژه از لحاظ طراحی و ساخت و ساز، قابل اجرا است و نیاز به تغییر دارد یا نه.

  • آگهی رایگانی