کمد بایگانی ریلی

کمد بایگانی ریلی و انواع کمدهای اداری

کمد بایگانی ریلی

کمد بایگانی ریلی و انواع کمدهای اداری

۳ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

نکاتی برای استفاده مناسب از کمد های بایگانی ریلی جهت افزایش طول عمر و حفظ کیفیت بهره وری در زمان استفاده از کمد ریلی:

اولین نکته در کاربری کمد ریلی باز کردن سیستم توسط فرمان می باشد زیرا سیستم حرکتی کمد های بایگانی ریلی از طریق زنجیر مستقر بر روی فرمان و انتقال نیرو به گیربکی بر روی شاسی است و در صورت باز نمودن یونیت های بایگانی ریلی از طرق دیگر مانند فشار آوردن بر بدنه کمد بایگانی یا باز کردن کمد با پا و.. نیرو به شکل مناسبی به گیربکش منتقل نمی شود و امکان آسی دیدن قطعات و چرخ دنده های گیربکس بالا می رود.

دومین نکته به کاربردن کمد ریلی هماهنگ با کاربری آن می باشد اگر کمد ریلی برای نگهداری زونکن تهیه شده حتما باید زونکن بر روی آن قرار بگیرد در مواردی دیده شده که مثلا برای نگهداری لوازم التحریر یا کارتن اجناس و.. از کمد مخصوص زونکن بهر ه میبرند که به هیچ وجه توصیه نمیگردد و اگر برای موارد دیگری نیاز به کد ریلی دارید قبل از طراحی زمینه کاری خود را بیان نمایید یا سیستم همگون با کاربری شما عرضه شود.

سومین نکته آوردن فشار بالا و غیر اصولی برای تست کیفیت کمد ریلی است مثلا زیاد به کاربرانی بر میخوریم که برای اطمینان از جنس ورق کمد ریلی با دست یا پا بر روی سینی طبقات فشار وارد میکنند تا مقاومت کار را آزمایش نمایند لازم است بدانید کمد ریلی صرفا برای نگهداری سند یا کالای مورد نظر شما تولید شده و میزان مقاومت سینی طبقات که معمولا به صورت عدد عنوان می شود برای بار نقطه ای نیست بلکه به صورت متر مربع و در سطح در نظر گرفته شده لذا فشار با دست یا پا بار نقطه ای به سینی کف کمد ریلی وارد میکند حال آنکه مقاومت سینی بر اساس بار  گسترده پوششی در نظر گرفته شده است.

چهارم در صورت داشتن راهرو های بیش از 80 سانتی متر به سفارش کاربر به هیچ عنوان یونیت های کمد ریلی بایگانی را با سرعت و شدت باز بسته نکنید این امر به از بین رفتن نوار درز گیز یونیت بایگانی ریلی منجر میگردد.

پنجم از نوشتن مشخصات کمد بایگانی ریلی بر روی کاور کمد خودداری کنید زیرا به ظاهر و آراستگی کمد بایگانی آسیب میزند برای این کار از جای کارت (ایندکس کارت) تعبیه شده بر روی کاور یونیت بایگانی استفاده نمایید.

ششم اسناد و کالاهای با اندازه بزرگتر از سینی طبقات کمد ریلی را بر روی آن قرار ندهید در اینصورت علاوه بر اسیب به سند یا کالای مورد نظر، کمد بایگانی به طور کامل بسته نمی شود  و با فشار به فرمان بایگانی ریلی در مواردی حتی امکان افتادن کمد ریلی از ریلی ریل نیز میسر است.


لینک کمد بایگانی ریلی را مشاهده کنید تا مطالب بیشتری دراین باره بدانید.


نکاتی برای استفاده مناسب ازکمد های بایگانی ریلی

  • آگهی رایگانی
  • ۰
  • ۰

کمد ریلی بایگانی

وقتی صحبت از کمد میشه اغلب ذهن آدم به دنبال کمد چوبی  یا کمد دیواری و اقلامی که در این زمینه در منزل به کار گرفته می رود،  کمتر شخصی اطلاعاتی راجع به نوع اداری و بایگانی کمدها دارد در این مطلب به تفصیل به کمد بایگانی و کمد اداری و صنعتی و انواع کمد بایگانی ریلی و اداری خواهیم پرداخت کمد ریلی بایگانی از جایی پا به عرصه وجود گذاشت که با روند شهرنشینی و صنعتی شدن جوامع، ثبت سناد و مدارک و موارد گوناگون شدت گرفت و تقریبا تمامی این اسناد به صورت کاغذی تهیه و نگهداری میشد.

با افزایش روز افزون جمعیت شهری و بالا رفتن حجم اسناد نیاز به نگهداری اسناد روز به روز فزونی یافت و با اشغال بیشتر فضا توسط اسناد و پرونده ها هزینه های نگهداری اسناد به شکل سرسام آوری بالا رفت به طوری در موارد بسیاری محل نگهداری اسناد هزینه ای بیش از ارزش اسناد داشت و با توجه به دولتی بودن اکثر این آرشیو ها و بایگانی ها و ملزم بودن حکومت به نگهداری اسناد چاره ای جز صرف هزینه نبود ازاینرو در ابتدا با طراحی و تولید قفسه فلزی بایگانی تا جای ممکن از ارتفاع فضای بایگانی بهره برده شد تا بتواند بخشی از مشکل کمبود فضا را مرتفع ساخت.

 اما استفاده از قفسه بایگانی ثابت با ارتفاع بالا مشکل دسترسی به پوشه های بالایِ قفسه را به بایگان تحمیل مینمود و باعث نارضایتی، عدم ایمنی و صرف زمان زیاد برای دسترسی به اسناد میشد بنابراین قفسه بایگانی ثابت دو ایراد مهم داشت اولی پرت فضای بالا که به واسطه راهروهای ثابت بین قفسه ها به وجود آمده بود و دوم در صورت بهره گیری از ارتفاع بالا مشکلات ایمنی و دسترسی دشوار به اسناد به وجود امده بود.

 اینجا بود که ایده طراحی و تولید کمد ریلی به وجود امد کمد ریلی بایگانی با تمرکز بر نقص های کمد فلزی ثابت و با هدف حذف راهرو های ثابت و افزایش ظرفیت پا به عرصه وجود گذاشت کمد ریلی بایگانی با رفع معضل پرت فضایی در قفسه بندی ثابت انقلابی در بایگانی اسناد به وجود آورد اما کماکان مشکل ایمنی و راندمان پایین در طبقات بالایی کمد ریلی بایگانی پابرجا بود تا اینکه با تولید نیم طبقه های فلزی امکان نصب و راه اندازی کمد ریلی با ارتفاع استاندارد و در دو طبقه در محیط های با ارتفاع بالا میسر گشت.

 این امر علاوه بر رفع موارد گذشته  ظرفیت بایگانی اسناد را شکل قابل ملاحظه ای تغییر داد از زمان تولید اولین نسل های کمد ریلی بایگانی تا کنون بیش از یکصد سال میگذرد و کماکان کمد ریلی حرف اول را در بایگانی پرونده ها و اسناد را می زند.

در کشور ما نیز اولین حضور کمد ریلی بایگانی مربوط به دهه سی خورشیدی است که در آن زمان سازمان آموزش و پرورش عمده ترین متقاضی این محصول بود و سیستم های بایگانی به کشور وارد میشدند، کم کم شرکت های ایرانی شکل گرفته و از اولین روزهای ورود کمد ریلی بایگانی به ایران این صنعت در کشور بومی گردید در حال حاضر نیز انواع کمد ریلی بایگانی برقی و الکترونیک و مدل های مختلف به روز کمد ریلی اتوماتیک و چرخشی و.. در کشور طراحی و تولید میشوند.



مطالب بیشتر درباره کمدهای بایگانی را در لینک کمد بایگانی ریلی ببینید.


کمد ریلی بایگانی

  • آگهی رایگانی
  • ۰
  • ۰

یکی از اساسی ترین بخش های هر سازمان و ارگانی بخش بایگانی مدارک اعم از پرونده های پرسنلی ؛ مالی و پروژه های سازمان ها می باشد. از پر استفاده ترین سیستم ها جهت نگهداری اسناد و مدارک در سازمان ها ؛ ارگان ها ؛ نهادها ؛ بیمارستان ها قفسه های ریلی میباشد.

پس از گذشت سال ها از تولید اولین کمد بایگانی ریلی و مطلع شدن اکثریت سازمان درباره استفاده بهینه از حداکثر فضا در سازمان ها و ارگان ها و بیمارستان ها و ...، به مرور زمان قفسه بایگانی ریلی به عنوان بهترین گزینه برای مصرف بایگانی اطلاعات مورد توجه قرار گرفت.

شرکت های مختلف از فعالان و تولیدکنندگان این سیستم بایگانی در کشور عزیزمان هستند و با بهره وری از کادری مجرب؛ تیم تولید حرفه ای و تیم نصب (مونتاژ؛ دمونتاژ و خدمات) با تجربه در خدمت بسیاری از سازمانها، ارگانهای دولتی و خصوصی و بیمارستان های سراسر کشور فعالیت میکنند.

از مزایای قفسه های ریلی مکانیکی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •     حذف راهرو های اضافی و افزایش فضای مفید حداقل 80%
  •     افزایش بهره وری نیروی انسانی
  •     نیروی انتقال حرکت بسیار کم
  •     قابلیت گردش هوا و در نتیجه افزایش عمر اسناد
  •     قابلیت داشتن طرح و آرم بر روی کمدها


جهت پیگیری اخبار لحظه به لحظه لوازم اداری و کمدهای بایگانی به لینک کمد بایگانی ریلی مراجعه کنید.

فروشندگان و تولید کنندگان کمد بایگانی ریلی می توانند آگهی های خود را در در لینک آگهی رایگان ثبت کنند.


کمد بایگانی ریلی / قفسه بایگانی ریلی / لوازم اداری

  • آگهی رایگانی